"مجله نظامی"جامعترین مجله اینترنتی نظامی ایران

THE FIRST IRANIAN MILITARY JUORNAL
دائرة المعارف نظامی و تسلیحاتی مجله ی نظامی ، با قرار دادن نوعی متفاوت از اطلاعات نظامی پنجره ای جدید به روی علاقه مندان باز نموده است.قرار دادن اطلاعات نظامی و تخصصی که کمتر به آنها پرداخته میشود به همراه تصاویر کمیاب و جالب از ویژگیهای این مجله ی اینترنتی میباشد،همچنین شما دوستان عزیز میتوانید مطالب جالب خود را به ایمیل مجله ارسال کنید تا با نام خود شما به نمایش در بیاید.با تشکر
پربیننده ترین مطالب

رونمایی از جنگنده نسل +5 ژاپن Mitsubishi ATD-X Shinshin F-3

پنجشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۲۷ ب.ظ


میتسوبیشی ATD-X Shinshin یک پیش نمونه جنگنده جت بومی ژاپنی برای نسل +5 است که با استفاده از فن آوری های پیشرفته رادار گریزی توسط موسسه تحقیقات و توسعه وزارت دفاع ژاپن (TRDI) برای آرمانهای پژوهشی توسعه یافته است. پیمانکار اصلی این پروژه صنایع سنگین میتسوبیشی است.



بسیاری این هواپیما را به عنوان نخستین جنگنده رادار گریز ساخته شده در داخل کشور ژاپن در نظر گرفته اند. ATD-X کوتاه شده گزاره "Advanced Technology Demonstrator – X" است. این هواپیما به طور گسترده در ژاپن به عنوان Shinshin (به معنی "روح قلب") شناخته شده است ، اگرچه پیشتر تنها با اسم رمز نخستین JSDF شناخته میشد اما این نام به طور رسمی استفاده نمی شود.



در آغاز قرن بیست و یکم، ژاپن برای جایگزینی ناوگان هواپیماهای جنگنده ، توسعه جنگنده پیشرفته خود را، با ویژگی های پنهانکاری و دیگر سامانه های پیشرفته آغاز نمود.اثباتگر فناوری پیشرفته ای که توسط موسسه فنی و پژوهشی ژاپن طراحی شده، دارای شماره 0001-50 است و برپایه برنامه می بایست در پایان ژانویه نخستین پرواز خود را تجربه کند.مهندسان و کارشناسان میتسوبیشی امیدوارند آزمونهای تاکسی بر روی باند را تا پایان فوریه انجام دهند.اما نصب پیشرانه و سامانه های واپایش پرواز هنوز نیاز به زمان خواهد داشت.



انتظار میرود هواپیمای میتسوبیشی ATD-X که با نام Shinshin شناخته می شود ، جانشین جنگنده های میتسوبیشی F-2 شود.

ساخت این جنگنده نشانگر توانایی ژاپن برای ساخت یک جنگنده پنهانکار با پشتوانه دانش بومی خود است.



ژاپن توسعه ATD-X را از سال 2009 آغار کرده و چشمداشت آنرا دارد تا در یک دهه آینده دستکم یک اسکادران از این جنگنده را در خدمت نیروی هوایی خود ببیند.

ژاپن همچنین 42 فروند جنگنده نسل پنجمی F-35 را سفارش داده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی