"مجله نظامی"جامعترین مجله اینترنتی نظامی ایران

THE FIRST IRANIAN MILITARY JUORNAL
دائرة المعارف نظامی و تسلیحاتی مجله ی نظامی ، با قرار دادن نوعی متفاوت از اطلاعات نظامی پنجره ای جدید به روی علاقه مندان باز نموده است.قرار دادن اطلاعات نظامی و تخصصی که کمتر به آنها پرداخته میشود به همراه تصاویر کمیاب و جالب از ویژگیهای این مجله ی اینترنتی میباشد،همچنین شما دوستان عزیز میتوانید مطالب جالب خود را به ایمیل مجله ارسال کنید تا با نام خود شما به نمایش در بیاید.با تشکر
پربیننده ترین مطالب

در سال 1943، رئیس لوفت وافه آلمان (نیروی هوایی) ، هرمان گورینگ ، نیم میلیون رایش مارک را جهت شروع  پروژه ساخت بمب افکنی ماورای زمان به برادران Reimar و والتر هورتن اختصاص داد . طراح این هواپیمای غیر عادی والتر هورتن یک افسر فنی در ارتش آلمان بود .این هواپیمای فوق پیشرفته Horten Ho 229 نام داشت.



 Horten Ho 229 هواپیمای رادارگریزی بود که آلمان در اواخر جنگ جهانی دوم طراحی کرد ولی هرگز نتوانست از آن استفاده کند. مهندسان رایش سوم تنها چند قدم تا ساخت هواپیمایی که میتوانست مسیر جنگ جهانی دوم را تغییر دهد، فاصله داشته اند .بالهای سرتاسری این پرنده ی بی نظیرهواپیمای B-2 ایالات متحده را در ذهن تداعی میکند. طراحی هواپیما به گونه ای بوده است که بتواند با سرعت ۹۵۶ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.  229برای افزایش توانایی کنترل یا مقاومت از هیچ سطح عمودی استفاده نکرده بود و تمامی سطوح خارجی این هواپیما در اوج گرفتن آن نقش داشتند.


 


              بقایای HORTEN HO 229 موجود در موزه صنعت هوایی ایالات متحده


طراحی یکدست این هواپیما توانایی خاصی را در فرار از مقابل چشم رادارها به 229 بخشیده بود و به بیانی دیگر اینگونه به نظر میرسید که هواپیمای هورتن 229 اولین هواپیمای رادار گریز در جهان باشد.هورتن 229 با ساختاری غریب، بسیار دیرتر از آن ابداع شده بود که بتواند در جنگ جهانی دوم به یاری نازی ها بشتابد. بعد ها و پس از طراحی و ساختن مجدد این پرنده  هدف مهندسان از بازآفرینی آن بررسی و تایید رادار گریزی این هواپیما اعلام شد.



در صورتی که این هواپیما در زمانی دیگر در اختیار نازی ها قرار میگرفت قطعاً سرنوشت جنگ جهانی دوم تغییر پیدا میکرد زیرا این هواپیما علاوه بر توانایی محدود در پنهان شدن از دید رادارها از سرعت بسیار بالایی برخوردار بوده و حتی اگر رادارهای انگلیسی موفق به ردیابی آن میشده اند، زمان بسیار کمی برای نشان دادن عکس العمل از خود داشته اند. زمانی در حدود ۸ یا ۱۹ دقیقه که در این محدوده زمانی ایجاد پوشش دفاعی برای مقابله با این جنگنده ها امری بسیار سخت به نظر میرسید. با این همه و با وجود کامل بودن طراحی هواپیمای229  نازیها در سال ۱۹۴۵ با کمبود شدید سوخت و خلبان و مهمتر از آنها زمان مواجه بودند و همین امر فرصت یکه تازی بیشتر بر تاریخ جهان را از آنها گرفت.



اولین آزمایش 229 قبل از کریسمس سال ۱۹۴۴ صورت گرفته است اما پس از آن " زمان نازیها رو به اتمام گذاشت و فرصت استفاده از این ابداع برای حزب نازی به وجود نیامد. طراح این هواپیما، والتر هورتن فردی نظامی بود که طی جنگ بریتانیا در سال ۱۹۴۰ صدها تن از همکاران خود را از دست داده بود. این حادثه تا زمان مرگ با هورتن بوده و وی در واقع به منظور انتقام گرفتن از انگلیسیها اقدام به طراحی و ساخت هواپیمایی کرد که در برابر سیستم رادار انگلیسیها نامرئی باشد.درباره ی پیشرانه ی این هواپیما اولین نامزد موتور 003 شرکت بی ام دبلیو بوده است اما به علت مصرف سوخت بالا (به علت فضای کم مخزن بنزین در نوع طراحی این هواپیما) عملا راهی برای طراحان باقی نگذاشت و به جایش موتور توربو شارژ جامو 004 راه اندازی می شود.



ضمنا این هواپیما به لحاظ آیرودینامیکی دارای عملکردی مافوق تصور آمریکایی ها بوده است(طبق گفته ی مهندسین و ناظران آمریکایی) و در حین پرواز از پایداری خوبی برخوردار بوده است و تمامی سیستمهای هدایتی این پرنده بصورت آنالوگ و اهرم های کنترلی دستی بوده است . ضمنا این پرنده دارای سکان عمودی نبوده و از این حیث اولین نوع خودش محسوب می شده است و همین تکنولوژی بعد ها باعث طراحی و ساخته شدن بمب افکن B-2 در چهار دهه بعد تر شده است. سخن آخر اینکه مشاهده تکنولوژی به کار رفته در ادوات نظامی مانند HORTEN HO 229 ، توپ فوق سنگین DORA  ، سری تانکهای PANZER  و بسیاری از تجهیزات دیگر ارتش رایش سوم این تفکر را در ذهن تداعی میکند که به راستی اگر تقدیر تاریخ را به نحو دیگری رقم میزد امروز دنیایی کاملا متفاوت با آنچه میبینیم داشتیم .




 

مشخصات  کلی

Crew: 1

Length: 7.47 m (24 ft 6 in)

Wingspan: 16.76 m (55 ft 0 in)

Height: 2.81 m (9 ft 2 in)

Wing area: 50.20 m² (540.35 ft²)

Empty weight: 4,600 kg (10,141 lb)

Loaded weight: 6,912 kg (15,238 lb)

Max. takeoff weight: 8,100 kg (17,857 lb)

Powerplant: 2 × Junkers Jumo 004B turbojet, 8.7 kN (1,956 lbf) each


کارایی

Maximum speed: 977 km/h (estimated) (607 mph) at 12,000 metres (39,000 ft)

Service ceiling: 16,000 m (estimated) (52,000 ft)

Rate of climb: 22 m/s (estimated) (4,330 ft/min)

Wing loading: 137.7 kg/m² (28.2 lb/ft²)

Thrust/weight: 0.26 


تسلیحات

Guns: 2 × 30 mm MK 108 cannon

Rockets: R4M rockets

Bombs: 2 × 500 kilograms (1,100 lb) bombs



 



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی