"مجله نظامی"جامعترین مجله اینترنتی نظامی ایران

THE FIRST IRANIAN MILITARY JUORNAL
دائرة المعارف نظامی و تسلیحاتی مجله ی نظامی ، با قرار دادن نوعی متفاوت از اطلاعات نظامی پنجره ای جدید به روی علاقه مندان باز نموده است.قرار دادن اطلاعات نظامی و تخصصی که کمتر به آنها پرداخته میشود به همراه تصاویر کمیاب و جالب از ویژگیهای این مجله ی اینترنتی میباشد،همچنین شما دوستان عزیز میتوانید مطالب جالب خود را به ایمیل مجله ارسال کنید تا با نام خود شما به نمایش در بیاید.با تشکر
پربیننده ترین مطالب

وزیر دفاع با دست پر از «مسکو» می‌آید




پرونده یکی از جنجالی‌ترین توافقنامه‌های خارجی ایران با تحویل موشک‌های «اس- 300» روسیه به کشورمان، همزمان با سفر وزیر دفاع به «مسکو» و مذاکره وی با «پوتین» بسته شد.

اختلاف طولانی مدت تهران و مسکو بر سر واگذاری موشک‌هایی که مقامات کرملین سال‌ها پیش وعده واگذاری آن را داده بودند، با حضور وزیر دفاع ایران در روسیه به پایان راه خود رسید و حالا این موشک‌ها آماده تحویل دادن به تهران هستند. در حالی که بعد از حل و فصل موضوع هسته‌ای و دستیابی ایران و کشورهای گروه «1+5» به «برجام»، وزارت خارجه روسیه از تحویل سامانه‌های دفاع موشکی «اس- 300» به ایران در «آینده‌ای نزدیک» خبر داده بود، همزمان با سفری که سردار دهقان سه روز پیش به روسیه داشت و رایزنی‌هایی که برای تقویت و تداوم بخشیدن همکاری‌های نظامی تهران و مسکو با مقامات بلندپایه روسیه از سر گذراند، خبرگزاری «اسپوتنیک» روسی به نقل از منابع آگاه از تحویل نخستین سامانه دفاع موشکی «اس- 300» به ایران طی امروز (پنجشنبه 29 بهمن) خبر داده است.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد که وزیر دفاع ایران روز پنجشنبه در مراسم ارسال سامانه‌های موشکی«اس- 300» به ایران از طریق دریای خزر که در شهر «آستراخان» برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. این موضوع در حالی اعلام شده است که سردار دهقان یک هفته پیش اعلام کرده بود که تهران تا ماه اسفند «اس- 300» را تحویل خواهد گرفت. وی درباره خرید سامانه دفاع موشکی «اس-300» از روسیه، گفته بود: «سامانه‌های «اس- 300» آماده و حتی بسته‌بندی شده است... بخشی از آن را در سه ماهه اول سال میلادی و بخش دیگر را تا نیمه اول سال آینده میلادی تحویل می‌گیریم.»




فراز و نشیب‌های «اس- 300»

سامانه‌های «اس-300» ویژه دفاع از مؤسسات صنعتی، نهادهای دولتی، پایگاه‌های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوایی و فضایی دشمن و قادر به نابودسازی اهداف بالستیک بوده و از قابلیت حمله به اهداف زمینی نیز برخوردار است. این سامانه موشکی که می‌تواند هواپیماهای دشمن را در فاصله 150 کیلومتری و ارتفاع 27 کیلومتری نابود کند، در حالی بعد از فراز و نشیب‌های فراوان به تهران می‌رسد که واگذاری آن طی سال‌های اخیر به محل تنش میان ایران و روسیه تبدیل شده بود. دو طرف در سال 2007 قرارداد خرید 5 سامانه دفاعی موشکی «اس- 300» را به ارزش 800 میلیون دلار امضا کردند اما «دیمیتری مدودف»، رئیس‌ جمهوری وقت روسیه در سال 2010 تحت فشارهای غرب به این بهانه که این قرارداد قطعنامه‌های شورای امنیت را علیه ایران نقض می‌کند، تحویل این سامانه‌ها را به تعویق انداخت. اما با تغییر دولت در مسکو و پیشرفت مذاکرات هسته‌ای، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه ممنوعیت انتقال سامانه «اس- 300» به ایران را لغو کرد و پس از آن رایزنی‌ها میان دو کشور برای امضای یک قرارداد جدید برای تحویل این سامانه‌های دفاعی به ایران آغاز شد. تصمیمی که از سوی مقامات کشورمان به اراده سیاسی رهبران دو کشور برای توسعه همکاری در همه زمینه‌ها تعبیر شد و حتی زمینه را برای تداوم همکاری‌های نظامی بیشتر فراهم کرد.


 فروش جنگنده «سوخو ۳۰» به ایران سال 2016

قرارداد واگذاری موشک‌های «اس- 300» روسیه به ایران در حالی به سرانجام رسیده است که وزیر دفاع کشورمان در دیداری که در سفر اخیرش با پوتین در روسیه داشت، بر تداوم همکاری‌های دوجانبه بویژه در زمینه نظامی تأکید کرد. سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه هم در ملاقات با حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان در مسکو گفته است که تهران و مسکو آماده تقویت همکاری‌های نظامی هستند.



                                  جنگنده چند منظوره سوخوی Su 30

تأکید بر همکاری‌های نظامی دوجانبه که با تعیین تکلیف پرونده موشک‌های «اس-300» به ایران همراه شده در حالی است که همزمان با سفر اخیر وزیر دفاع به روسیه روزنامه روسی «کامرسانت» در گزارشی به نقل از منابع آگاه روسی، اعلام کرد ایران در نظر دارد جنگنده‌های «سوخو-30» و بالگردهای «ام آی-17» و «ام‌آی-8» و نیز مجموعه‌ای از تسلیحات نظامی به ارزش بیش از 8 میلیارد دلار از روسیه خریداری کند. دهقان پیش‌تر در ماه جاری گفته بود که ایران قصد امضای قراردادی برای خریداری جت‌های جنگنده «سوخو ۳۰» از روسیه را دارد.



                                          بالگرد ترابری- تهاجمی ام آی-17

در همین رابطه یک مقام بلندپایه در سرویس فدرال روسیه برای همکاری‌های فنی- نظامی هم در گفت‌وگو با خبرگزاری «ریانووستی» خبر قصد ایران برای امضای قرارداد خرید جنگنده‌های «سوخو 30 اس‌ام» میان ایران و روسیه در سال 2016 را تأیید کرده است. این مقام روس افزود: «ایران در واقع تمایل خود را برای خرید جنگنده‌های «سوخو 30 اس‌ام» اعلام کرده است اما دو طرف فقط در حال رایزنی درباره‌ این موضوع هستند. قرارداد آن در سال جاری (میلادی) امضا خواهد شد 



                                 هلی‌کوپتر ترابری – تهاجمی دو موتوره‌ Mi 8

براساس این گزارش، جنگنده‌های چندکاره «سوخو-30 اس ام»، جنگنده‌های آموزشی پیشرفته «یاک-130»، جنگنده‌های سبک، بالگردهای ترابری «ام آی-17» و «ام‌آی-8» و سامانه‌های پدافند موشکی ساحلی سیار «کا-300پی» و زیردریایی‌های دیزلی-الکترونیکی از جمله اقلام مندرج در فهرست ارائه شده توسط ایران برای خریداری از روسیه هستند.


                                                   جنگنده آموزشی - تهاجمی یاک 130



                              سامانه‌ پدافند موشکی ساحلی سیار کا-300پی

نظرات  (۱)

ایران نیازمندخریدهستش امابایداین محصولات روتولیدهم بکنیم یعنی خودمون این محصول روتولیدکنیم.ایران بایداول نیروی هوایی بعدپدافندهوایی وبعدزمینی ودریای
و...رودراولویت قراربدیم.خرید۲۵۰فروندسوخو۳۰و۱۰۰فروندسوخو۳۴و۱۰۰فروندسوخو۳۵و۵۰فروندسوخو۵۷و....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی