"مجله نظامی"جامعترین مجله اینترنتی نظامی ایران

THE FIRST IRANIAN MILITARY JUORNAL
دائرة المعارف نظامی و تسلیحاتی مجله ی نظامی ، با قرار دادن نوعی متفاوت از اطلاعات نظامی پنجره ای جدید به روی علاقه مندان باز نموده است.قرار دادن اطلاعات نظامی و تخصصی که کمتر به آنها پرداخته میشود به همراه تصاویر کمیاب و جالب از ویژگیهای این مجله ی اینترنتی میباشد،همچنین شما دوستان عزیز میتوانید مطالب جالب خود را به ایمیل مجله ارسال کنید تا با نام خود شما به نمایش در بیاید.با تشکر
پربیننده ترین مطالب

خط و نشان چین برای آمریکا این بار در تسخیر فضا

دوشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۳۲ ب.ظ

فناوری طراحی شده توسط چین قادر است امکانات جنگی آمریکا در فضا را به صفر برساند.

در گزارش متخصصان انستیتوی درگیری های جهانی در همکاری وابسته به دانشگاه کالیفرنیا آمده است: فناوری طراحی شده توسط چین قادر است امکانات جنگی آمریکا در فضا را به صفر برساند. این گزارش برای کنگره آمریکا تهیه شده بود و در ماه مارس منتشر شد. در این گزارش آمده است که چین برنامه فضایی را طراحی می کند که از طرح های مشابه آمریکا، روسیه و اروپا عقب نمی ماند. کارشناسان هشدار می دهند که در صورت بروز مقابله و درگیری، تکامل فناوری فضایی چین می تواند برای ماهواره های نظامی آمریکا خطرناک باشد. انتخاب ماهواره ها به عنوان هدف بالقوه قابل درک است زیرا تمام قدرت دفاعی آمریکا وابسته به آنهاست.

ولادیمیر دوورکین، کارشناس نظامی روسیه در این خصوص گفت: آمریکایی ها هنگام تأمین اطلاعات برای هر گونه عملیات جنگی تجسسی و یا کنترل آنها، وابستگی زیادی به ماهواره ها دارند. از اینرو ظاهر شدن هر گونه طرح و آزمایش فناوری که بتواند بشکلی فعالیت فضایی آنها را مختل سازد طبیعتا باعث نگرانی آمریکا می شود. آمریکایی ها نگران رسیدن چین به این سطح هستند، یعنی زمانی که سیستم ضدماهواره ای چین بتواند بطور واقعی توان فضایی آمریکایی ها را در هدایت ارتش  از فعالیت بیاندازد. برنامه فضایی جنگی چین طراحی انواع مختلف تسلیحات برای تمام مدارها جهت از کار انداختن ماهواره ها و دستگاه های فضایی را در نظر می گیرد. کارشناسان آمریکایی همانا به این موضوع توجه می کنند.

ولادیمیر یوسییف همکار روس آنها در این خصوص چنین گفت: چین نه تنها در حال طراحی امکاناتی برای نابودی مستقیم فنی ماهواره ها بلکه « کور کردن» آنهاست. از جمله از طریق ارسال ماهواره های کوچک بسوی دشمن احتمالی و محاصره و « کوری» آن. کارهادر این زمینه جریان داشته، اما باید دید در چه سطحی قرار دارند. احتمالا کارها بیشتر در سطح آزمایش انجام می شود. چین قادر است آمریکا را در فضا به مبارزه بطلبد و پایگاه فنی برای این کار را ایجاد کرده است. در وهله اول در زمینه طراحی تسلیحات ضد ماهواره ای.


Shenzhou-10  پروژه                                                          

کنستانتین سیوکوف، تحلیلگر نظامی در این باره گفت: چین در حال ساخت فناوری واقعی است. چین از عهده ساحت چنین تسلیحاتی بر می آید. چین به ساخت سلاحی می پردازد که در عرصه های دیگر نیز می تواند از عهده رقابت برآید. آمریکایی ها لیزر جنگی کشتی پایه برای زدن موشک ها را ساخته است. چین نیز چنین لیزرهایی می سازد. آمریکا در حال بررسی ایجاد لیزرهای فضا پایه برای زدن موشک های بالستیکی است و چین نیز همین کار را می کند. باید به چین به عنوان کشوری نگریسته شود که توانسته به سطح بالایی در عرصه فناوری برسد. چین فاصله خیلی کمی با کشورهای پیشرفته دارد که در سالهای نزدیک طی خواهد شد.

در ماه آوریل سال گذشته، سی جین پین رئیس جمهور چین از ضرورت وجود چین در فضا و امکان دادن جواب مناسب به نظامی گری فضا توسط کشورهای رقیب قبل از همه آمریکا صحبت کرد. در ماه ژوئیه سال گذشته مطابق با اطلاعات سرویس ویژه آمریکا چین موشکی را آزمایش کرد که برای نابودی ماهواره ها در مدار اطراف زمین ساخته شده است. البته این آزمایش با نابودی هدف همراه نبود. کارشناسان متذکر شدند که این دومین آزمایش در زمان حکومت رهبری جدید چین است. اولین آزمایش در ماه مه سال 2013 میلادی انجام شد. در آن زمان چین رهگیر های جنبشی فضا پیما را به مدار رساند. این دستگاه هدف را با حساب قدرت ضربه و بدون تضعیف کلاهک نابود می کند.



اگر به این نکته توجه شود که چین در سال 2007 میلادی اولین آزمایش جدی سلاح ضد ماهواره را به انجام رساند، پیداست که در حال تکامل قدرت بالقوه خود در این عرصه است. البته کارشناسان بعید می دانند که چین سلاحی در فضا مستقر کند اما با این وجود روی ساخت چنین تسلیحاتی کار می کند.لازم به ذکر است چین بر خلاف آمریکا عضو کنوانسیون سازمان ملل در باره ممنوعیت استقرار تسلیحات در فضاست.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی