"مجله نظامی"جامعترین مجله اینترنتی نظامی ایران

THE FIRST IRANIAN MILITARY JUORNAL
دائرة المعارف نظامی و تسلیحاتی مجله ی نظامی ، با قرار دادن نوعی متفاوت از اطلاعات نظامی پنجره ای جدید به روی علاقه مندان باز نموده است.قرار دادن اطلاعات نظامی و تخصصی که کمتر به آنها پرداخته میشود به همراه تصاویر کمیاب و جالب از ویژگیهای این مجله ی اینترنتی میباشد،همچنین شما دوستان عزیز میتوانید مطالب جالب خود را به ایمیل مجله ارسال کنید تا با نام خود شما به نمایش در بیاید.با تشکر
پربیننده ترین مطالب


             مسیر طی شده توپولوف 214 آر روسیه طبق اعلام وب سایت فلایت رادار 24

هواپیمای شناسایی و فوق پیشرفته "توپولوف 214 آر" روسیه وارد فرودگاه لاذقیه سوریه شد. این خبر به نقل از وب سایت "فلایت رادار 24" که از طریق آن می توان بصورت زنده مسیر هر پروازی را در اقصی نقاط جهان ردگیری کرد، توسط رسانه ها منتشر شده است. بر اساس اطلاعات این وب سایت، هواپیمای شناسایی مذکور با گذشت از فراز دریای خزر و عبور از خاک ایران و عراق، خود را به سوریه رسانده است.



"توپولوف 214 آر"، جدیدترین هواپیمای شناسایی رادیویی و الکترو اپتیکی است که در ابتدای سال های 2000 برای جایگزینی هواپیماهای فرسوده "ایلوشین 20"، طراحی شده است. این هواپیما مجهز به مجموعه تجهیزات رادیویی چندین فرکانسی "ام آر کا  411" و ایستگاه رادار پهلونگر و مستقیم و همچنین سامانه الکترواپتیکی "فراکسیا" با رزولوشن (بزرگنمایی) بالا است. تجهیزات مذکور، این امکان را فراهم می سازد تا با اسکن کردن در طیف ها و طول موج های مختلف، محوطه بسیار وسیعی را با رزولوشن بسیار بالا تصویربرداری کرده و بصورت زنده، عکس ها و فیلم های برداشته شده را بر روی صفحه نمایشگر کاربر، پخش کند. علاوه بر این هواپیما دارای امکانات شنود الکترونیک و جنگال بوده که قادر به رهگیری و اختلال طیف وسیعی از سیگنال های رادیویی از تلفن های همراه تا رادارهای هوایی و زمینی و سامانه های جنگ رادیوالکترونیکی است.




دلیل عزیمت هواپیمای شناسایی روسی به سوریه

با توجه به تجهیزات مستقر در این هواپیما، واضح است که او قادر به کشف کلیه سیستم های مخابراتی و حرکات دشمن و درنتیجه پتانسیل های رزمی واحدهای نظامی در منطقه خواهد بود. به عقیده دیمیتری لیتوفکین، کارشناس نظامی در مصاحبه با صدای روسیه ، ورود این هواپیما به سوریه مرتبط با آتش بس آینده، و آغاز نقل و انتقال گروه های تروریستی است که این خود نیاز به رهگیری دارد.

لیتوفکین می گوید: " هفته آینده، با اعلام آتش بس، سیل عظیمی از گروه های تروریستی شروع به جابجایی خواهند کرد، که در نتیجه آنها به سلاح، مهمات و تجهیزات مورد نیاز مجهز خواهند شد. در واقع این آتش بس، به همین دلیل اجرا می شود. لذا ضروری است تا هرگونه تحرک و فعالیت آنها، ثبت و رصد شود. علاوه بر این، به گفته این کارشناس، روسیه در میدان جنگ سوریه، کارایی آخرین دستاوردهای نظامی خود را مورد آزمون قرار می دهد. از جمله می توان به مجتمع موشکی "کالیبر" اشاره کرد که برای اولین بار بر روی دشمن واقعی، مورد استفاده قرار گرفت. قابلیت هواپیمای "توپولوف 214 آر" که تنها چندی پیش به خدمت نیروی هوایی روسیه در آمده نیز به همین شیوه مورد آزمایش قرار می گیرد.

لیتوفکین در ادامه گفت: در این منطقه به صورت نا محسوس، جنگ الکترونیکی تمام عیاری در حال انجام است. در نظر است با تمام قوا با سیستم های جنگال ترکیه ای، آمریکایی و اسرائیلی که در منطقه مستقر شده اند، مقابله کنیم. بنابراین بسیار ضروری است تا کارایی هواپیمای شناسایی جدید خود را در مقابل رقبای شایسته خود، آزمایش کنیم.





نظرات  (۱)

به نام خداوندعزیزوبزرگ

امروزه مادرشرایطی قرارداریم که به خاطرزیربارنرفتن حرف زوربایدهمواره تادندان

مسلح باشیم اگرنیروی هوایی کشورموردترمیم وبازسازی قراربگیره میتوانیم تعداد12

فروندازاین هواپیماروخریداری کنیم ودرنقش آواکس ومرکزفرماندهی هوایی وشنودو

ضدزیردریایی و...کاربرددارد ولی نیازارتش بسیارفراترازاون چیزیه که ماشایدفکرکنیم

ارتش نیازبه خرید200فروندسوخو30و100فروندسوخو35و50فروندسوخو57در

کنارارتقا35فروندسوخو24های ارتش وخرید25فروندبه صورت دست دوم ازروسیه و

ارتقاآنهاوارتقا45فروندمیگ29باراداروموتور وتجهیزات الکترونیک میگ35وخرید25

تا35فروندمیگ35وخرید50فروندایلوشن78سوخترسان ورساندن تعدادایلوشن76ها

به50فرونددرکنارخرید100فروندآنتونوف70و30فروندآنتونوف124وارتقافرودگا

های کشور وایجادفرودگاهای دارای2بانده فرود به طول 4کیلومتر وعرض300مترو

ایجاد6ایستگاه راداری بابرد2500کیلومتر به صورت شبکه ای وایجادآشیانه برای 

جنگندهاوهواپیماهاوساخت مراکزتعمییراتی درتمام 15عددفرودگاه نظامی(احداث در

کرمان)وایجادصنایع سنگین تولیدقطعات ولوازم وموتورهواپیماهای ترابری وجنگنده

وخرید6گردان اس400وارتقا5گردان اس300باراداروتجهیزات اس400وخرید30

گردان اس350بردمتوسط و500آتشبارپانتیسراس ام2باقابلیت مقابله باجنگ الکترو

نیک وتوان تصحیح هدف وحمل موشک بارادارفعال وبرد60کیلومتروارتفاع25تا20

کیلومتر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی