"مجله نظامی"جامعترین مجله اینترنتی نظامی ایران

THE FIRST IRANIAN MILITARY JUORNAL
دائرة المعارف نظامی و تسلیحاتی مجله ی نظامی ، با قرار دادن نوعی متفاوت از اطلاعات نظامی پنجره ای جدید به روی علاقه مندان باز نموده است.قرار دادن اطلاعات نظامی و تخصصی که کمتر به آنها پرداخته میشود به همراه تصاویر کمیاب و جالب از ویژگیهای این مجله ی اینترنتی میباشد،همچنین شما دوستان عزیز میتوانید مطالب جالب خود را به ایمیل مجله ارسال کنید تا با نام خود شما به نمایش در بیاید.با تشکر
پربیننده ترین مطالب


سرانجام اولین سری چهار فروندی از جنگنده های  پشتیبانی هوایی سبک امبرائر ۳۱۴ سوپر توکانو تحویل نیروی هوایی افغانستان داده شد. این جنگنده ها طبق توافق امنیتی دولت افغانستان با ایالات متحده به تعداد 20 فروند تحویل افغانستان خواهد شد .  ماموریت اصلی این هواپیما در افزایش اساسی و پیشرفته آموزش خلبانان است و در کنار این, انجام عملیات های گشت زنی و پاسداری هوایی به اضافه اقدام متقابل در برابر شورش های احتمالی است.



پوشش پروازی این هواپیما در محدوده +7  G تا -3.5 G  است. از مزایای این هواپیما اندازه کوچک , و دیده شدن مختصر و اثرات راداری پایین , سرعت بالا و چالاکی در تعمیرات سریع هواپیما میباشد. لازم به ذکر است ارتش افغانستان تا پیش از سقوط دولت تحت حمایت اتحاد جماهیر شوروی، نزدیک به ۵۰۰ هواپیما و بالگرد تهاجمی داشت. اما در جریان سال‌ها جنگ داخلی در افغانستان، تقریباً تمامی آن‌ها یا به دلایل عدم رسیدگی فنی و یا در کشاکش جنگ داخلی از بین رفت.




حضور این جنگنده های سبک و چابک شاید در نگاه سطحی تغییر چندانی در آرایش نظامی نیروهای افغان نداشته باشد اما با کمی تامل در شرایط رزمی افغانستان و نبردهای چریکی موجود میتوان به این نتیجه رسید پرواز این جنگنده ها در آسمان این کشور خونی تازه در رگهای خشک شده نیروی هوایی افغانستان خواهد بود .در تصاویر منتشر شده نشان و مخفف نیروی هوایی افغانستان هنوز برروی جنگنده ها ثبت نشده است .



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی