"مجله نظامی"جامعترین مجله اینترنتی نظامی ایران

THE FIRST IRANIAN MILITARY JUORNAL
دائرة المعارف نظامی و تسلیحاتی مجله ی نظامی ، با قرار دادن نوعی متفاوت از اطلاعات نظامی پنجره ای جدید به روی علاقه مندان باز نموده است.قرار دادن اطلاعات نظامی و تخصصی که کمتر به آنها پرداخته میشود به همراه تصاویر کمیاب و جالب از ویژگیهای این مجله ی اینترنتی میباشد،همچنین شما دوستان عزیز میتوانید مطالب جالب خود را به ایمیل مجله ارسال کنید تا با نام خود شما به نمایش در بیاید.با تشکر
پربیننده ترین مطالب

روسیه و هند به دور آخر ایجاد جنگنده مشترک نسل پنجم می رسند

مجله نظامی به نقل از روزنامه ی روسی " گازتا . رو" : سخن در خصوص مدرن کردن T-50 روسی نیست که در حال حاضر آزمایشات نهایی دولتی را در روسیه سپری می کند بلکه در خصوص هواپیمای جدیدی است که لازم است آنرا از صفر طراحی کرد. کارشناسان معتقدند که روند اجرای آن بیشتر از 5 سال طول می کشد. کمپانی " سوخوی" باید از نو جنگنده ی نسل پنجم T-50 را برای هند طراحی کند ، در صورتی که مذاکرات مربوط به ساخت این ماشین با موفقیت سپری شوند. این اخبار را نماینده ی مجموعه ی صنعتی دفاعی سوخوی که چندی پیش در مذاکرات مربوط به این جنگنده  در بانگالورهند حضور داشت به روزنامه ی " گازتا رو" اعلام کرد.

هواپیمای Fifth Generation Fighter Aircraft باید اصلاحیات صادراتی T-50 روسی را داشته باشد وقرار است همراه با طرف هندی برای نیروی هوایی هند ساخته شود. اکنون بر اساس برنامه ساخت T-50  ، پنج هواپیما برای نیروی هوایی روسیه تولید شده است که فعلا آزمایشات را سپری می کنند. این نماینده به روزنامه ی " گازتا رو " گفت : " آن هواپیمایی که در روسیه پرواز می کند به درخواست نیروی هوایی روسیه ساخته شده است ، اما نیاز نیروی هوایی هند کاملا با روسیه فرق دارد. بنابراین هواپیما باید عملا از صفر طراحی شود. البته برپایه T-50 خواهد بود و از آن تحولاتی که در زمان ساخت آن دریافت شده است استفاده خواهد شد اما جنگنده ی هندی هواپیمای دیگری است".


                                                    sukhoi T-50 PAK FA

وی شرح داد که تصویر فنی هواپیما مشخص نشده است اما بخش اعظم محتویات الکتریکی آن معلوم شده و همچنین برخی از سیستم های هواپیما نیز فرق خواهد کرد.در ضمن هندی ها احتمال تجهیز این هواپیما به موشک مافوق صوت " برامس" را بررسی می کنند ، این موشک ها بر پایه موشک های مشترک ضد کشتی " یاخونت" ساخته شده اند. خود هواپیما پس از طراحی به هند فرستاده خواهد شد. نماینده ی مجموعه ی صنعتی دفاعی به دشواری مشخص کرد که چه زمانی کار بر روی پروژه ی هواپیمای جدیدی به اتمام می رسد اما خاطر نشان نمود که چندین سال طول می کشد.


                                موشک برامس زیر بدنه سوخوی 30 نیروی هوایی هند


این نماینده ی بیان داشت : " تا پایان سال ما این روند را آغاز خواهیم کرد اما زمان اتمام آن به فاکتورهای زیادی مرتبط است از جمله به صورت حساب هایی که با اجرای سیستم ها ، دستگاه ها و مشخصات مرتبطند. در کل ایده ی این کار در این است که طرحهای اولیه به صورت نقشه در آمده ، برنامه ای برای دستگاه ها تهیه شود و از جمله برنامه ریزی برای کسانی که در هند کار خواهند کرد. یک بخشی از جزئیات در هند تولید خواهد شد و اکنون این قسمت در حال بحث و بررسی است".

کمپانی " سوخوی" به " گازتا رو" اطلاع داد که آماده اند دور کامل طراحی هواپیمای جدیدی را با احتساب به نیازها و تقاضاهای نیروی هوایی هند اجرا کنند ، در عین حال کمپانی " سوخوی" با استناد به سری بودن اطلاعات و عدم تصمیم گیریهای نهایی از اعلام جزئیات ممانعت کرد.جنگنده ی نسل پنجم T-50 توسط کمپانی " سوخوی" در سال 2010 تولید شد. قابلیت مانور ، سرعت مافوق صوت کروز و کمتر دیده شدنش آنرا از ماشین های نسل پیشین متمایز می سازد. غیر از روسیه ، آمریکا و چین نیز جنگنده های نسل پنجم تولید می کنند.لازم به ذکر میباشدمقامات هندی در سالهای اخیر تلاشهای فراوانی در راستای برتری نظامی خود در منطقه صورت داده اند.


         نارندرا دامورداس مودی نخست وزیر هند در حال بازدید از جنگنده های نیروی هوایی این کشور

نظرات  (۱)

۰۴ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۵۸ مـــسیـــرا
باسلام.
لطفا بیا و حتما مطلبم را بخون و دربارش نظر بده!
 
عنوان مطلب:                 خواص اذکار
لینک مطلب:    http://masira.ir/index.php?newsid=116
 
تک تک نظر هارا بررسی می کنم.وحتما بازم بهتون سر می زنم.
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی