"مجله نظامی"جامعترین مجله اینترنتی نظامی ایران

THE FIRST IRANIAN MILITARY JUORNAL
دائرة المعارف نظامی و تسلیحاتی مجله ی نظامی ، با قرار دادن نوعی متفاوت از اطلاعات نظامی پنجره ای جدید به روی علاقه مندان باز نموده است.قرار دادن اطلاعات نظامی و تخصصی که کمتر به آنها پرداخته میشود به همراه تصاویر کمیاب و جالب از ویژگیهای این مجله ی اینترنتی میباشد،همچنین شما دوستان عزیز میتوانید مطالب جالب خود را به ایمیل مجله ارسال کنید تا با نام خود شما به نمایش در بیاید.با تشکر
پربیننده ترین مطالب


شرکت روسی "اورال واگن زاود" اعلام کرد در صورت لغو محدودیت ها در همکاری فناوری نظامی با ایران آماده سازماندهی تولید تانک های تی 90 ـ اس" در ایران به همراه شرکت دولتی "روس آبارون اکسپورت" روسیه است. در این راستا آلکسی ژاریچ، سخنگوی رسمی شرکت "اورال واگن زاود" این مطلب را ضمن تفسیر بیانیه یک ژنرال ایرانی درباره دست برداشتن تهران از خرید تانک های "تی 90" به خاطر پیشبرد صنعت تانک سازی خود اعلام کرد. آلکسی ژاریچ یادآور شد در چارچوب توافقنامه 13 نوامبر  سال 1991 جواز تولید تانک های تی 72 اس به طرف ایرانی واگذار شده  اما با این حال مطابق با فرمان رئیس جمهور روسیه در رابطه با اجرای قطعنامه شماره 1020 شورای امنیت سازمان ملل متحد مورخه 9 ژوئن سال 2010،  همکاری با ایران در این زمینه متوقف شده است.



لازم به ذکر است بخش فارسی وب سایت صدای روسیه در گزارشی مصاحبه امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان با رسانه های داخلی ایران با مضمون ذیل را منتشر نموده است : " ژنرال احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران در مصاحبه ای با رسانه های ایرانی بیان داشت که همکاری فن آوری – نظامی با روسیه برای خرید تسلیحات مسیر خود را طی می کند و مسئله ی مربوط به خرید تانک های تی -90 روسی توسط ایران در دستور کار است. ژنرال ایرانی خاطر نشان نمود: " همکاری نظامی ما با مسکو تقویب شده است و ما قرارداد اول را برای خرید سیستم اس 300 داریم. در ارتباط با این موضوع خرید تانک های روسی تی 90 در دستور کار قرار دارد. خبرگزاری ایرانی " تسنیم" از قول این ژنرال نوشت: ما امیدواریم که قراردادهای مرتبط منعقد گردند و متخصصین ما به روسیه برای کسب تجربه بهره برداری از این فن آوری معاصر عازم شوند."



یادآوری می کنیم که پس از 17 ژوئیه سال 2015 ایران و گروه 5+1 واسطه های بین المللی به توافق تاریخی در خصوص مسائل هسته ای ایران دست یافتند و اجرای برجام نیز تایید شد. در عین حال تحریم های ارسال تجهیزات نظامی و از جمله خرید تسلیحات تهاجمی برای ایران هنوز پنج سال دیگر به قوت خود باقیست . ضمنا ژنرال پوردستان بیان داشت که مسائل دفاع از خود و بهبود پتانسیل کشور در شرایط تهدید تروریسم نباید به برجام مرتبط باشد. وی افزود: " ما از تمامی امکانات موجود استفاده می کنیم ، حتی اگر این خط قرمزی از نقطه نظر تسلیحات هسته ای ، شیمیایی و بیولوژیکی باشد. "


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی