"مجله نظامی"جامعترین مجله اینترنتی نظامی ایران

THE FIRST IRANIAN MILITARY JUORNAL
دائرة المعارف نظامی و تسلیحاتی مجله ی نظامی ، با قرار دادن نوعی متفاوت از اطلاعات نظامی پنجره ای جدید به روی علاقه مندان باز نموده است.قرار دادن اطلاعات نظامی و تخصصی که کمتر به آنها پرداخته میشود به همراه تصاویر کمیاب و جالب از ویژگیهای این مجله ی اینترنتی میباشد،همچنین شما دوستان عزیز میتوانید مطالب جالب خود را به ایمیل مجله ارسال کنید تا با نام خود شما به نمایش در بیاید.با تشکر
پربیننده ترین مطالب

آژانس فضایی روس کوسموس اعلام کرد هنوز نیازی به تخلیه خدمه ایستگاه بین المللی فضایی وجود ندارد . "اولگ استاپنکو" رییس آژانس فضانوردی "روس کوسموس" روسیه به دنبال گزارش هایی در باره نشت مواد مضر از سیستم خنک کننده در بخش آمریکایی ایستگاه بین المللی فضایی اظهار داشت که فضانوردان مقیم ایستگاه به بخش روسی منتقل شده اند و هنوز مساله تخلیه آنها بررسی نمی شود.



استاپنکو در گفتگو با خبرگزاری " تاس" تاکید کرد: "حالا خدمه در بخش روسی در امنیت کامل به سر می برد و ما در حال رسیدگی به اوضاع به وجود آمده هستیم".



پیشتر گزارش شده بود که در  14ژانویهٔ 2015 , ساعت 11 و 44 دقیقه به وقت مسکو نشت مواد مضر از سیستم خنک کننده در بخش آمریکایی ایستگاه بین المللی فضایی صورت گرفت. فضانوران مقیم ایستگاه به بخش روسی منتقل شده اند که هنوز آلودگی به مواد مضر در آن مشاهده نمیشود.در حال حاضر خدمه ایستگاه بین المللی فضایی متشکل از شش نفر است که در میان آنها سه فضانورد روسی "آلکساندر ساموکوتیایف"، "آنتون اشکاپلروف" و "یلینا سرووا"، دو فضانورد آمریکایی "باری ویلمور" و "تری ورست" و یک کیهان نورد زن اروپایی به نام "سامانتا کریستوفورتی" هستند.



ایستگاه فضایی بین‌المللی ( International Space Station = ISS ) یک ایستگاه فضایی است که با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ایجاد شده است.اولین پرتاب قطعات این ایستگاه در تاریخ 29 آبان 1377 (۲۰ نوامبر ۱۹۹۸) انجام شد . پایگاههایی که در پرتاب این ایستگاه  به فضا نقش داشته اند عبارتند از پایگاه فضایی بایکونور ، پایگاه فضایی کندی ، پایگاه فضایی گویان و مرکز فضایی تانگاشیما . تکمیل ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی برای سال ۲۰۱۵ میلادی برنامه‌ریزی شده است. تخمین زده می‌شود که جمع هزینه‌های این ایستگاه از آغاز ساخت تا پایان بیش از ۱۰۰ میلیارد یورو باشد. به این ترتیب، ایستگاه فضایی بین‌المللی پرهزینه ‌ترین دستگاه ساخته شده در طول تاریخ بشر است.






نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی